En blogg om "Medströms" vår X-382, byggd av X-Yachts 2002 och med segelnummer SWE130
Eller kanske egentligen hur man långsamt förvandlar en snabb racer till en kompetent cruiser

tisdag 28 november 2017

Botten våtslipad

I helgen våtslipade jag botten. Jag använder en tvättborste från JULA för 199 SEK där jag kopplar in vattenslangen i änden på handtaget/röret.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/bilvard/biltvatt/tvattborstar/tvattborste-619233/


Tyvärr är den gula borsten som sitter på alldeles för mjuk så jag har kompletterat med en riktigt hård borste för 99 SEK, även den från JULA, och jag uppskattar att den hårda borsten motsvarar ett våtslippapper mellan 80 - 120 korn.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/bilvard/biltvatt/tvattborstar/tvattborste-620047/


Skaftet är utdragbart och den gula mjukare borsten är bra att tvätta skrovsidan med innan polering och vaxning

Grov borste som motsvarar våtslippper på mellan 80 - 120 korn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar