En blogg om "Medströms" vår X-382, byggd av X-Yachts 2002 och med segelnummer SWE130
Eller kanske egentligen hur man långsamt förvandlar en snabb racer till en kompetent cruiser

torsdag 22 mars 2018

Isfritt i hamnen - men 5 cm snö på däcket

Det var nästan 10 cm snö på biltaket när jag la upp ratten på takräcket på nu på morgonen. Klart att jag tänkte tanken om det verkligen var rätt dag att sjösätta Medströms...


Det låg ca 5 cm snö på hela däcket när jag började förbereda för sjösättningen. Det var halt som tusan, så jag fick krypa fram på däcket när jag hängde ut fendrar och fånglinor samt förberedde för centrumlyftet.


Sjösättningen gick sedan som en dans och motorn startade på första kicken - nu har vi precis allt framför oss :-)
Det låg t.o.m. snö kvar på biltaket när jag kom fram till hamnen, trots att jag kört en dryg mil


Fendrar och fånglinor på plats


Trucken på väg, ser nästan ut som något slags urtidsdjur


På väg ner i sjön


Snart är det...


... Gott Nytt 2018


Propellern polerad och infettad


Jag är nere i båten och kollar att genomföringarna är täta


Lite snö kvar trots att jag sprungit hit och dit i sittbrunnen


Helgen som kommer blir att blåsa rent däcket med högtryckstvätten, det var ovanligt mycket sot och smuts i år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar